lauantai 22. joulukuuta 2012

Joulun odotusta

Joululoma alkoi jo eilen. En tiedä pitäisikö siitä olla iloinen vai surullinen. On kivaa, että saa nukkua pitkään eikä tarvitse stressata mitään, mutta toisaalta kurjaa olla vain kotona erakkona. Hiihtolomalla aion mennä käymään äidin luona ja hiihtää tosi paljon ja olla mahdollisimman paljon syömättä.
Inhoan joulua, mutta tästä joulusta tulee varmaan huonoin joulu koskaan. Iskän kanssa eilen alettiin riitelemään kaikesta ja lopulta se meni siihen että se sanoi taas kerran, että voisin painua jonnekin muualle kun ei se kestä kattoo mua. Ja lisäksi en kuulemma saa mitään jouluherkkuja (siis suklaakonvehteja, joulutorttuja, pipareita, limsaa...), mutta ei se mua haittaa! Sain mun tädiltä tänään kuitenkin konvehtirasian. Söin siitä kaksi konvehtia ja niiden takia mun mahaan alko sattumaan ihan kamalasti ja tuli huono olo. Siis kahdesta konvehdista! Ihan hyvähän se on, etten pysty niitä syömään, mutta silti ihmetyttää.

Käytiin iskän kanssa eilen hakemassa joulukuusi iskän sedän luota. Siellä niille tuli jotain puhetta verenpaineesta ja sykkeestä ja sit ne alko mittailemaan. Sit jossain vaiheessa se iskän setä oli, että mitataankos sinultakin? Suostuin, mutta lukemat osoittautui järkyttäviksi. Verenpaine oli 137/82 ja leposyke 77. Nehän on kamalan korkeet mun ikäselle.. Ja kun kaksi vuotta syke oli alle 60 ja verenpaine paljon alhaisempi. En edes tiedä syytä miks ne on noin korkeet. Ehkä oon vaan niin ylipainoinen ja huonokuntoinen, että elimistö kertoo sen noilla arvoilla. No, sainpahan taas lisää motivaatiota laihduttaa ja liikkua, kun terveyskin jo ilmeisesti kärsii tästä painosta.
Tässä on 15 lomapäivää. Kun menen takaisin kouluun, olen laihtunut vähintään kilon, ehkä jopa kaksi. Jos en ole, en mene kouluun. Olkoon tämä vaikka uuden vuoden lupaukseni.
En malta odottaa, että pääsen sinne hiihtämään. Tykkään ihan hirveesti hiihtämisestä, enkä tiedä mikä voisi olla parempaa kuin hihtää jossain ihan omaa tahtia kaikessa hiljaisuudessa. Se rentouttaa ja on tehokasta liikuntaa. Näytän tosin aivan idiootilta hiihtäessäni, pulleissa toppavaatteissa kera liian lyhyiden suksien, mutta eihän se ulkonäkö ole siinä niin tärkeää. Jos vieläpä löydän uudet mutta halvat sukset alennuksesta, niin mua ei saa enää sieltä ladulta pois.

1 kommentti:

  1. aivan ihana tää sun blogis! törmäsin tähän ihan sattumalta ja tajusin et meillä on näköjää sama päämäärä ja samantapanen lähtökohta. käy tsekkaa mun blogi jos kiinnostaa (: http://one-bite-more.blogspot.fi/

    VastaaPoista