maanantai 21. toukokuuta 2012

Nopea valittaminen

Kirjoitan nopeasti, koska 15min päästä pitää lähteä kaverin kans lenkille. Silti pakko kirjoittaa, koska ärsyttää ja kaivaa mieltä.
Raha. Kaikille tuttu. Joillakin sitä on enemmän, joillakin vähemmän, joillakin ei ollenkaan. Meillä sitä on vähän. Joka kuukausi kaikki rahat menee, ei jää säästöön tai mihinkään ylimääräiseen. Iskä on yhen kuun vuokran jäljessä koko ajan (n. 550e) ja mä "lainaan" loppukuun ruokaan rahat. "Lainaan" eli en saa takaisin. Iskä on mulle velkaa n.500e, enkä usko että koskaan tulen enää näitä rahoja näkemään. Raha ärsyttää tällä hetkellä, koska mua ärsyttää kaikki joilla on sitä rahaa. Meidän luokan piti lähteä luokkaretkelle, mutta koska kyyti olis maksanut jotai 25e + huvipuiston lipun hinta, tuli siitä melkein 60e. Aloin pitämään ääntä, että en todellakaan lähe näin kalliilla hinnalla jonnekin huvipuistoon 4 tunniksi apinaluokkani kanssa. Sitten tuli huutoja takasin että mitä väliä iskä/äiti/vanhemmat kuitenkin maksaa. Sitten aloin melkein huutamaan että kun ei maksa, ei kaikki oo tollasia vitun rikkaita kermaperseitä joilla on rahaa tälläsiin. Tätä jatku hetken, jolloin äänestettiin kuinka moni lähtee, mutta koska 5 jättäytyi pois niin ei lähdetä ollenkaan + luokanvalvojan kommentti "kaikki ei mee tasan". Tästä syystä koko luokka alkoi vihaamaan mua koska olin äänekkäin meistä jotka ei halunnut lähteä/ei ollut rahaa. Ei vittu oo mun syy että en oo rikas kermaperse jolla on varaa maksaa 60e jostain huvipuistoreissusta. Vittu nyt oikeesti. Ärsyttää, kun ei voi ymmärtää mitä on olla oikeesti köyhä. Sellanen, jonka vanhemmat ei maksa vaatteita tai mitään muutakaan. Sellanen, joka joutuu lainaamaan rahaa, että saadaan ruokaa (no mä en sitä ruokaa tarvii, mut iskä on eri juttu).
Jos tätä lukee joku kermaperse, niin olen pahoillani enkä nyt halua loukata ketään. Mutta oikeesti, miettikää miltä tuntuis jos ei sitä rahaa oliskaan niin paljoa.

1 kommentti:

  1. Ei kaikkea voi saada, pitää vaan nauttia siitä mitä on. Älä välitä tollasista.

    VastaaPoista