torstai 10. toukokuuta 2012

Surkeaa

Voivoi ajattelen nyt kun yritin käydä lenkillä mutta palasin aivan uupuneena, enkä edes juossut kuin 4min. Oikeesti, miten mulla on näin huono kunto? Kävelin eka jotain 7min, sitten juoksin melkein 3min, kävelin taas hetken ja juoksin ehkä minuutin kun taas sitten vain kävelin. Yhteensä aikaa meni alle 15min... Ei tota ees voinut kutsua lenkiksi. En ymmärrä, miten otti niin paljon henkeen etten vain pystynyt juoksemaan. Argh! Oon mä ennenkin pystynyt tekemään pisempiä lenkkejä vaikka oon juossutkin välillä. Tunnen itseni niin epäonnistuneeksi. En sitten tiedä että auttaisiko jos olisin ottanut avaavaa astmalääkettä vähän ennen lähtöä, jos toi osittain johtu vaan astmasta. Tosin, en voi laittaa tälle nyt mitään tekosyitä. Mulla vaan on surkea kunto. Löysin joskus aikanaan netistä tälläisen juoksuohjelman ja nyt mietin että pitäisköhän mun alottaa toi. (linkki juoksuohjelmaan: http://www.pori.fi/material/attachments/vapaa-aikavirasto/liikunnanohjaus/5twOyf7LV/juoksuohjelma_11vkoa.pdf ) Tänäänhän tein jo melkeinpä ton ihan ekan päivän, tietämättäni. Tosin jos alotan ton, niin en välttämättä voi lähteä sellaselle pelkälle reippaalle kävelylle, sillä en tosiaankaan jaksa tota + tunnin kävelyä sekä iskä saattais vähän ihmetellä jos kävisin eka nopeella lenkillä, tulisin kotiin ja lähtisin tunnin päästä uuestaan pisemmälle lenkille.. Mutta, jos toi nostattais oikeesti mun kuntoo niinkun tossa ohjelmassa "luvataan" niin oishan toi sit ihan hyvä juttu, jos tosiaan jaksaisin jo kuukauden päästä juosta 2,5km. Ja kolmen kuukauden päästä 40min... Se auttais mua pääsemään siihen keijukaisen tavoitteeseen jos jaksaisin juosta. Mutta no, mulla on aikaa miettiä tätä viikonloppu, sillä toki aloitan vasta maanantaina jos päätän tuon aloittaa.

Mutta muihin juttuihin. Tänään oli koulussa siedettävä päivä. Ihan kivat aineet, ruokailussa söin 3 pinaattilettua ja ihan pikkusen puolukkahilloa sekä.... 4 Filipinos keksiä. Mokasin taas, ihan vaan sen takia kun päätin lähtee luokkalaisen kanssa Siwaan kun oon yrittänyt olla sille kiltti, jos vaikka sais siitä kaverin. Okei, ei kavereita "saada", mutta kuitenkin. Huomenna menen niille kattomaan jotain leffaa, toivottavasti siellä ei oo mitään syötävää.
Kotona söin 180g perunamuussia ja kaksi nakkia pienellä määrällä ketsuppia sekä lasin maitoa. Huomenna olis fysiikan koe, oon lukenut vain kerran tänään, eikä siitä kyllä jäänyt mitään päähän enkä tajunnut yhdestä kappaleesta yhtään mitään. Ei kyllä mikään ihme, oon ollut reilut puolet pois fysiikan tunneilta. Aamutunnit aina nukkunut pommiin, sekä yhden kaksoistunnin päivänä olin kipeä. No, ehkä jos luen vielä pari kertaa oikein ajatuksella, niin ymmärrän edes jotain. Olisi pakko saada melkein 10, että saisin 9 tokariin. Tämä on se viimeinen koe mikä on tärkein. Hirveä stressi näistä kokeista kun kaikki on viimeisiä ja pakko onnistua. Ensi viikolla matematiikan koe, uskonnon koe ja maantiedon koe sekä enkun ja ruotsin sanakoe. Sitten ei enää onneksi mitään, mutta seuraava viikko on kyllä yhtä stressiä ja paniikkia ja tänne varmasti tulen valittamaan.
Iloinen asia tältä päivältä on vaaka. Uskaltauduin nousemaan sille, eilisestä huolimatta. Ilman hupparia, 49.5kg. Toki varmaan vaan nesteitä lähtenyt kun en ole juonut paljoa, mutta silti JES! Huppari päälläkin näytti 49.9kg eli kuitenkin alle 50 kiloa! Nyt jos paino ei nouse enää uudestaan yli 50kg niin oon jo vähän onnellisempi..
Mutta nyt taidan mennä lukemaan fysiikkaa. Tiedossa vielä lätkän katselua, Housen ja Vankikarkureiden katselua, käsipaino treeniä, puoli annosta puuroa mustikoilla ja iso lasi vettä. Sekä tietenkin sitä fysiikkaa!

1 kommentti:

  1. Tsemppiä fysiikan kanssa, mulle se on ainakin ollu aina tosi vaikeeta!:)

    VastaaPoista